TV Comedy Series And Cinema of Comedy - مطالب خرداد 1390
سینمای كمدی و طنزهای تلویزیونی و مطبوعاتی

:درباره وبلاگ

:آرشیو

:طبقه بندی

:دوستان ما

:پیوندهای روزانه

:نویسندگان

:آخرین پستها

:ابر برچسبها

:نظرسنجی

آماروبلاگ

این صفحه را به اشتراک بگذارید

چت روم

یکشنبه 22 خرداد 1390-08:21 ق.ظ



شهاب حسینی از دنیای بازیگری خداحافظی می كند

به نقل از وبسایت_dooorbin.com شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون قصد دارد پس از پایان بازی در سریال 'سرزمین كهن' به كارگردانی كمال تبریزی برای پنج سال از دنیای بازیگری خداحافظی كند.
'شهاب حسینی' روز چهارشنبه در گفت وگویی به تشریح افکارش پرداخت

 قصد دارم برای مدتی بازیگری را كنار بگذارم، امروز نیاز به دریافت های جدیدی در كار و زندگی دارم و باید برای بدست آوردن این دریافت ها زمانی را اختصاص دهم.
بازیگر فیلم سینمایی 'جدایی نادر از سیمین' یادآور شد: پایان هر دهه از زندگی، دغدغه هایی را برای هر انسان در پی دارد و برخی این دغدغه ها رنگ دیگری گرفته، تعدادی از آنها عمیق شده و برخی نیز از بین می رود.
حسینی تاكید كرد: در آغاز چهارمین دهه زندگی خود هستم و نیاز دارم به برخی سووالات ذهنم پاسخ دهم و این امر بدون در اختیار داشتن زمانی مناسب برای تحقیق و جستجو امكانپذیر نیست.
وی ادامه داد: این تلاش برای رهایی از تكرار و فرار از مرز روزمرگی است زیرا ادامه این روند موجب مرگ عشق و خلاقیت می شود.
بازیگر فیلم سینمایی 'برف روی شیروانی داغ' گفت: فقط برای رفع نیازهای روزمره در زندگی نمی توان در آثار سینمایی بازی كرد و نباید در انتظار باشیم تا پس از سال ها به واسطه دو پیشنهاد خوب، اثری درخور توجه در عرصه بازیگری داشته باشیم.
حسینی ادامه داد: برای دریافت صحیح و درك عمیق تر از حرفه بازیگری نیاز دارم فضای پشت دوربین را تجربه كنم تا اینگونه به شناخت خوبی از سینما و دنیای فیلم برسم.
وی درباره اینكه در این سال ها چه فعالیتی خواهد كرد، یادآور شد: سال های دوری از عرصه بازیگری بدون شك دوران استراحت نیست، در این سال ها تلاش می كنم تا از بیرون به بازیگری و سینما نگاه كنم و به جستجو و كنكاش برای تازه شدن بپردازم.
بازیگر فیلم سینمایی 'درباره الی' افزود: 15 سال عملكرد من در عرصه هنر، حاصل 26 سال زندگی قبل از دوران هنری من بوده است. در این دوران سرگشتگی های دوران نوجوانی، شرایط هشت سال جنگ تحمیلی و احساسات و رویاپردازی های متناسب با جوانی با من همراه بود اما در سال های اخیر تجربه جدیدی به من افزوده نشده است.
حسینی ادامه داد: تصور می كنم به ابزاری برای كار خود تبدیل شده ام و دوست دارم از آنچه تاكنون بوده و هستم مفیدتر باشم تا به اغنای روحی برسم.

** سال 91 از دنیای بازیگری به طور موقت خداحافظی می كنم
بازیگر سریال 'شوق پرواز' در پاسخ به این پرسش كه از چه زمانی بازیگری را برای مدتی كنار می گذارد، گفت: هم اكنون در حال بازی در سریال 'سرزمین كهن' به كارگردانی كمال تبریزی هستم. فیلمبرداری این اثر تلویزیونی تا سال 91 ادامه دارد و پس از پایان بازی در این اثر، بازیگری را حداقل برای 4 یا 5 سال كنار می گذارم و امیدوارم پس از این سال ها با روحیه بهتر و دانش بیشتر به عرصه بازیگری بازگردم.
حسینی افزود: در این مدت قصد دارم به برخی فعالیت های اجتماعی كه همیشه دغدغه من بوده اند بپردازم. به عنوان نمونه دوست دارم مركزی را برای ارائه مشاوره تحصیلی درباره سینما و بازیگری در سینما به علاقه مندان تاسیس كنم تا اینگونه دوستداران عرصه بازیگری را راهنمایی كنم.
به گفته بازیگر فیلم سینمایی 'شمعی در باد'، بسیاری از علاقه مندان به بازیگری راه درست حضور در این عرصه را نمی دانند و ما می توانیم تفكری صحیح را نسبت به عرصه بازیگری در آنان ایجاد كنیم.

** فقر بازیگری حاصل عدم هدایت صحیح علاقه مندان است
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش كه به چه علت امروز در سینما و تلویزیون با فقر بازیگر روبرو هستیم، گفت: فقر بازیگری در سینمای ما در عدم كشف و شناخت و هدایت صحیح نیروی انسانی خلاصه می شود.
حسینی تاكید كرد: كلاس های بازیگری بسیاری در سراسر كشور وجود دارد و دانشگاه های مختلفی در رشته های مختلف سینمایی دانشجو می پذیرند اما نكته مهم آن است كه علاقه مندان به حضور در عرصه بازیگری تلقی صحیحی از حضور در سینما ندارند.
بازیگر فیلم سینمایی 'درباره الی' افزود: فقری كه شما از آن صحبت می كنید به علت تلقی و برداشت اشتباه افرادی است كه وارد این عرصه می شوند.

** تناسبی میان توانمندی و درآمد برخی بازیگران وجود ندارد
حسینی درباره تاثیر شرایط رفاهی بازیگران سوپراستار بر علاقه جوانان برای حضور در عرصه بازیگری گفت: بازیگران در صورتی برازنده داشتن زندگی آسوده و به دور از دغدغه های روزانه هستند كه وقتی روی پرده نقره ای سینما دیده می شوند، در حد استانداردهای روز بازیگری با توانمندی های خود مخاطبان را مجذوب كنند.
وی ادامه داد: متاسفانه این توانمندی در میان برخی بازیگران ما وجود ندارد و این تناسب توانمندی و امكانات گاهی اوقات دیده نمی شود.
بازیگر سریال 'سرزمین كهن' یادآور شد: زندگی آنچنانی و سرشار از شهرت و لذت برای هر انسانی مطلوب است اما مخاطبان نیز باید به درستی بدانند بازیگران به چه واسطه ای حق دارند اینگونه زندگی كنند و بازیگران نیز باید با توانمندی های خود حقانیت داشتن چنین زندگی را ثابت كنند.
حسینی، بازیگران را جزء سرمایه های بزرگ فرهنگی جامعه دانست و بر حمایت از این قشر از جامعه هنری تاكید كرد.

** علاقه مندان صرفا برای بازیگر شدن مشتاق هستند
وی درباره اشتیاق بازیگری در میان نسل جوان گفت: در چهره تمام كسانی كه برای حضور در عرصه بازیگری به من مراجعه می كنند، فقط یك اشتیاق صرف برای بازیگر شدن دیده می شود كه متاسفانه خالی از تفكر است و به دشواری های این راه توجه نمی شود.
این بازیگر سینمای ایران تاكید كرد: اگر علاقه مندان به بازیگری بدانند برای چه چیزی وارد این عرصه می شوند و دقیقا مفهوم بازیگری را درك كنند، مشكل ما حل می شود.
حسینی گفت: باید به دلایل حضور هنرهای نمایشی در زندگی بشر نگاهی بیاندازیم. آیا این هنرها آمده اند تا عده ای سوپر استار شوند یا برخی مباحث فلسفی و تفكری از طریق این هنر به مخاطبان ارائه شد؟
وی افزود: در حقیقت هنرهای نمایشی به وجود آمد تا عده ای با دیدن برخی آثار، پیام های یك نمایش را در زندگی خود به كار برند و به تصمیمات اشتباه خود پی ببرند.

** بازیگران سرمایه های كشور هستند
بازیگر فیلم سینمایی 'آناهیتا' یادآور شد: هر بازیگر قبل از هر چیزی رسالتی بزرگ بر دوش دارد. در حقیقت بازیگران همانند معلمان هستند و به همان اندازه جایگاهی خطیر را در جامعه دارند.
وی ادامه داد: بازیگران و اهالی سینما جزئی از سرمایه های انسانی كشور هستند و ارزش آنان به مراتب از الماس، نفت و طلا بیشتر است زیرا آنان با ایده های خود می توانند خط مشی فرهنگی و ذهنی یك جامعه را تغییر دهند.
حسینی گفت: شاید هزاران تبلیغ شهری درباره صرفه جویی در مصرف آب وجود داشته باشد اما یك اثر سینمایی با موضوع صرفه جویی در مصرف آب به مراتب تاثیرگذاری بیشتری نسبت به این تبلیغات دارد.

** بازیگری فقط در گرفتن عكس یادگاری خلاصه نمی شود
وی در ادامه درباره تلقی جوانان از عرصه بازیگری یادآورشد: متاسفانه عده ای تصور می كنند بازیگری در شهرت، گرفتن عكس یادگاری با مردم، پوشیدن لباس های مارك دار و رفتن به میهمانی های آنچنانی خلاصه می شود در حالیكه این تفكر بیشتر یك حباب و سطحی است.
حسینی درباره افرادی كه با پرداخت هزینه به برخی سینماگران برای بازی در یك اثر سینمایی وارد سینما شده و تاثیر این مساله در عرصه بازیگری كشور، گفت: بطور قطع این اقدام به سود عرصه بازیگری كشور نیست و به عبارتی كار نیكو كردن از پر كردن است.
وی ادامه داد: با حضور در بخش های طنز تلویزیونی كار خود را آغاز كردم و اگر فقط اشتیاق به دیده شدن داشتم، حضورم در این آثار پاسخگوی نیازم می شد.
بازیگر فیلم سینمایی 'جدایی نادر از سیمین' یادآور شد: 'چگونه دیده شدن در عرصه بازیگری' مهمتر از 'دیده شدن' است و تا زمانی كه دغدغه چگونه دیده شدن در وجود یك بازیگر وجود نداشته باشد، نمی توان آینده درخشانی را برای او متصور بود.

** 'مهران مدیری' ها ماندگار شدند
حسینی افزود: در اواسط دهه هفتاد می توانستم با حضور در برنامه هایی همانند 'ساعت خوش' به شهرت بیشتری برسم اما با بازنگری در این برنامه می فهمیم از جمع بازیگران حاضر در 'ساعت خوش' فقط افرادی همچون 'مهران مدیری'، 'رضا عطاران' و 'سعید آقاخانی' ماندگار شدند و برای دیگران اتفاق خیلی خاصی رخ نداد.
وی تاكید كند: خدا نكند هیچ انسانی به اصطلاح 'جوگیر' شود زیرا این مساله هر انسانی را كور كرده و جلوی تفكر او را می گیرد.
حسینی گفت: پرداخت هزینه به یك سینماگر برای حضور در یك نقش در یك اثر ممكن است یك تجربه را در اختیار یك فرد علاقه مند به بازیگری قرار دهد اما به علت عدم وجود تجربه مناسب، این فرصت از بین رفته و گاهی اوقات راه را برای حضور بعدی این افراد به سینما و تلویزیون می بندد.
به گفته بازیگر فیلم سینمایی 'رخساره'، افرادی كه برای بازیگری هزینه پرداخت می كنند همانند فوتبالیستی می مانند كه با رابطه در یك بازی مهم ملی بازی می كند و با یك فرصت سوزی ذهنیت بدی را از خود برای مردم برجای می گذارد.
وی ادامه داد: حضور در سینما باید علاوه بر شور با شعور همراه باشد.

** شهرت جذاب نیست
حسینی درباره جذابیت های شهرت برای علاقه مندان به بازیگری یادآور شد: به عنوان كسی كه شهرت را تجربه كرده صریح می گویم، شهرت خیلی جذاب نیست و زندگی آدم را به شدت محدود می كند و در عین حال سطح توقعات دیگران را افزایش می دهد.
وی ادامه داد: مردم در برخورد با یك بازیگر با پیش فرض به سراغ وی می روند در حالیكه یك بازیگر هیچ پیش فرضی از دیگران ندارد.
بازیگر فیلم سینمایی 'محیا' افزود: به هر حال از جایی كه ما انسان های كاملی نیستیم، اخلاق های بدی داریم و ممكن است این اخلاق ها ضد ارزش باشد و همه این موارد، عرصه را برای انسان تنگ می كند.
وی به كسانی كه از طریق ورود به عرصه بازیگری به دنبال سودهای كلان هستند توصیه كرد راه های دیگری كه به مراتب پرسودتر از بازیگری است را برای تجارت انتخاب كنند و برای رسیدن به اهداف خود با فرهنگ و هنر بازی نكنند.

** بدنبال ثبت خود در موزه خاطرات مردم باشیم
حسینی درباره تفاوت كیفی بازیگران با یكدیگر گفت: یك بازیگر حقیقی بدنبال ثبت خود در موزه خاطرات مردم است و می خواهد ركورد دیگر بازیگران را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: بازیگر خوب همانند باغبانی است كه خود را از بوی گل های فصلی محروم كرده و بدنبال كاشت درختی است كه سال ها پابرجا بماند و با تغییر فصل ها از بین نرود.
بازیگر سریال تلویزیونی 'پلیس جوان' یادآور شد: همه ما به نوعی دغدغه ماندگاری داریم. بازیگرانی همچون 'چارلی چاپلین' همچنان با آثار ماندگارشان ماندگار هستند.
حسینی تاكید كرد: چگونه ممكن است ما وارد عرصه بازیگری شویم اما از تاریخ، جامعه شناسی، فلسفه یا روانشناسی چیزی ندانیم. من امروز پس از سال ها حضور در عرصه بازیگری نیاز تحصیل در رشته های همچون روانشناسی را در خود احساس می كنم و پشیمانم كه چرا از تحصیل در این رشته انصراف دادم.
وی افزود: بازیگرانی كه با تفكر 'شهرت' وارد عرصه بازیگری می شوند همانند همان گل های فصلی می مانند كه ماندگاری ندارند و با تغییر فصل ها از بین می روند.
ادامه دارد...
گفت وگو از: مرتضی رنجبران

منبع : ایرنا

http://www.dooorbin.com/index.php?option=com_content&view=article&id=278:khodahafezishahabhoseyniazcinema&catid=79:1390-02-21-10-37-31&Itemid=95




تاریخ آخرین ویرایش:یکشنبه 22 خرداد 1390 08:23 ق.ظ
شنبه 21 خرداد 1390-03:47 ب.ظ



رویای دیزنی به حقیقت پیوست   

 جان لسه‌تر رئیس خلاق كمپانی والت دیزنی و پیكسار در یادداشتی كه برای نشریه توتال فیلم نوشته درباره انیمیشن موفق امسال كمپانی دیزنی به نام «گرفتار» توضیح داده است. «گرفتار» بعد از مدت‌ها انیمیشنی به سبك و سیاق دوران اوج دیزنی است كه هم توانست گیشه‌ها را فتح كند و هم دل منتقدان را به ‌دست آورد. این انیمیشن داستان معروف دختركی به نام «راپونزل» است كه در قلعه‌ای بلند زندانی است.

 قرار بود در ابتدا اسم انیمیشن هم «راپونزل» باشد اما مسئولان دیزنی فكر كردند این اسم ممكن است برای پسربچه‌هایی كه می‌توانند مخاطب انیمیشن باشند، این تصور را به وجود آورد كه فیلمی دخترانه است. یادداشت مغز متفكر انیمیشن امروز را با هم می‌خوانیم

چه چیزی «گرفتار» را آنقدر خاص و ویژه می‌كند؟ 

گرفتار واقعا انیمیشن ویژه‌ای است. از یك طرف شبیه یكی از آن كارهای كلاسیك دیزنی است و از طرف دیگر كاملا مدرن و تر و تازه به‌نظر می‌رسد. «گرفتار» پر از شخصیت‌های بامزه و خنده‌دار است اما در عین حال یك اكشن درست و حسابی هم هست كه كاملا درگیرت می‌كند. ما می‌خواستیم یك جهان منحصربه‌فرد خلق كنیم و داستانی غنی و احساسی و دراماتیك به شیوه انیمیشن‌های كلاسیك دیزنی تعریف كنیم. «گرفتار» بانشاط و جسورانه است و به مخاطبش چیزی می‌دهد كه پیش از آن در انیمیشن‌های كامپیوتری ندیده باشد. فیلمسازان دنیایی بر مبنای میراث دیزنی ساختند اما ما را به جهانی بردند كه كاملا برایمان جدید و نو بود. ممكن است «گرفتار» دقیقا آن چیزی نباشد كه تماشاگر انتظار دارد. این روایت شخصی ما از داستان «راپونزل» است كه یك چرخش ناگهانی هم به آن داده‌ایم و تبدیل به یك انیمیشن خیلی مدرن و خیلی معاصر شده است. شبیه هیچ چیزی كه تا امروز دیده‌اید، نیست. خیلی بانمك است و ماجراهای آن هم خیلی تماشایی است . 

   چرا بایرون هوارد و ناتان گرنو برای كارگردانی این فیلم بهترین انتخاب‌ها بودند؟ 

این دو نفر از بااستعدادترین كارگردانان جوانی هستند كه من به عمرم دیده‌ام. آنها حس داستانگویی غیرقابل تصوری دارند. اما یكی از چیزهایی كه من در مورد این دو نفر خیلی دوست دارم، حس شوخ‌طبعی آنهاست. آنها دقیقا می‌فهمند كه چه چیزی یك فیلم را تبدیل به محصولی از دیزنی می‌كند: قلب و روح. والت دیزنی می‌گفت: «برای هر خنده‌ای، باید گریه‌ای هم باشد.» آنها نسبت به محصولات كلاسیك دیزنی چنین دیدگاه معاصر و تر و تازه‌ای داشتند. فیلم همان‌قدر كه شبیه انیمیشن‌های كلاسیك دیزنی است می‌تواند شبیه به انیمیشن‌های 3بعدی كامپیوتری هم باشد. به همین دلیل هم هست كه می‌گویم «گرفتار» شبیه هیچ‌كدام از انیمیشن‌هایی كه تا به حال دیده‌اید نیست . 

  

شخصیت‌های راپونزل و رایدر را چطور تحلیل می‌كنید؟

من همیشه گفته‌ام برای ساختن یك فیلم عالی 3نكته را باید رعایت كنید. باید داستان درگیركننده‌ای تعریف كنید كه مردم تمام مدت از هیجان روی لبه صندلی‌هایشان باشند. باید با شخصیت‌های جذاب این داستان را مردم‌پسند كنید و بعد هم این شخصیت‌ها و داستان را در یك دنیای قابل باور بگنجانید. نه یك دنیای واقعی بلكه یك دنیای باورپذیر و «گرفتار» شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای مانند راپونزل و فلین رایدر داشت. آنها در كنار یكدیگر یك تیم كامل شاهكار را تشكیل می‌دهند و با هم وارد این همه ماجرا می‌شوند .راپونزل یكی از خاص‌ترین شخصیت‌هایی است كه ما تاكنون خلق كرده‌ایم. زیباست اما از آن مهم‌تر قدرتمند و باهوش و بااستعداد است او این داستان را جلو می‌برد .

تصور كنید كه به مدت 18 سال در یك قلعه زندانی شده باشید. راپونزل می‌خواهد بیرون برود و دنیا را ببیند كه وارد این ماجراهای هیجان‌انگیز می‌شود. اما كسی كه راپونزل را از این قلعه نجات می‌دهد از جنس قهرمانان كلاسیك والت‌دیزنی نیست. او فلین رایدر بامزه، مهیج و باهوش است و من به شما می‌گویم كه او واقعا مضحك و خنده‌دار است. یكی از بامزه‌ترین شخصیت‌های انیمیشن‌هایی است كه تاكنون ساخته‌ایم .

چطور شخصیت شریر داستان را از كار درآوردید؟

فقط قهرمان‌ها و آدم خوب‌های داستان‌تان نباید جذاب باشند، شخصیت‌های شریرتان هم باید توجه مخاطب را جلب كنند. وقتی یك فیلم شخصیت بد جذابی داشته باشد من خودم خیلی هیجان‌زده می‌شوم و شخصیت بد «گرفتار» مادر گوتل است كه فوق‌العاده از كار درآمده. خیلی سینمایی است. او هم بامزه است، همین‌طور آن راهی كه طی می‌كند تا به بالای برج برسد. یكی از بهترین شخصیت‌های بدی است كه تا امروز خلق كرده‌ایم .

 

بقیه شخصیت‌های موردعلاقه‌تان در «گرفتار» چه كسانی هستند؟

معمولا در فیلم‌های انیمیشن همه درباره صداپیشگان صحبت می‌كنند. اما تعدادی از محبوب‌ترین كاراكترهای انیمیشنی من آنهایی هستند كه اصلا حرف نمی‌زنند مانند حیوانات و ما دو كاراكتر اینچنینی در «گرفتار» داریم كه پرده را تسخیر می‌كنند. آن اسب به نام ماكسیموس، كه دوستانش مكس صدایش می‌كنند، فوق‌العاده است. درست شبیه یك توله سگ بزرگ است كه در پوست اسب رفته باشد. بانمك است و رابطه‌اش با راپونزل و رایدر خیلی خوب از كار درآمده. راپونزل هم یك دوست بامزه به نام پاسكال دارد كه وزغ است و یكی از اورجینال‌ترین حیواناتی است كه در انیمیشن‌ها تصویر شده. او خیلی جذاب و خیلی شیرین است و من خیلی درباره‌اش هیجان‌زده شدم. چنین حیوانی را فقط در انیمیشن‌های كامپیوتری می‌شود خلق كرد. او همیشه در پیش‌زمینه حوادث حضور دارد و خیلی هم ویژه است. چیزی شبیه آن ندیده‌ام. او یك حیوان منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی است .

http://www.dooorbin.com/index.php?option=com_content&view=article&id=282:aponzelanimeyshen&catid=1:world-news&Itemid=150




تاریخ آخرین ویرایش:یکشنبه 22 خرداد 1390 08:25 ق.ظ
شنبه 21 خرداد 1390-03:42 ب.ظ



وب سایت dooorbin.com _روزنامه گاردین در گزارشی فهرست 40 كارگردان بزرگ معاصر سینمای دنیا را منتشر كرد كه «عباس كیارستمی» كارگردان سرشناس سینمای ایران،برنده نخل طلای جشنواره كن در مكان ششم و بالاتر از بسیاری از چهره‌های نامدار سینما قرار گرفته است

عباس كیارستمی در مكان ششم بهترین كارگردانان معاصر سینمای جهان ازنگاه روزنامه گاردین قرار گرفت .

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در گزارشی فهرست 40 كارگردان بزرگ معاصر سینمای دنیا را منتشر كرد كه «عباس كیارستمی» كارگردان سرشناس سینمای ایران،برنده نخل طلای جشنواره كن در مكان ششم و بالاتر از بسیاری از چهره‌های نامدار سینما قرار گرفته است.

كیارستمی كه خالق آثار سرشناسی چون «طعم گیلاس»، «كپی برابر اصل»، «باد مارا خواهد برد»، «زیر درختان زیتون» و «بلیت‌ها» است كه در سال 1997 با فیلم «طعم گیلاس» موفق به دریافت جایزه نخل طلای كن شد. وی تاكنون جوایز سینمایی متعددی چون هوگو طلایی جشنواره شیكاگو، یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوكارنو، جایزه كوروساوا جشنواره شیكاگو، خوشه طلایی جشنواره وایادولید و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره ونیز را كسب كرده است.

اهمیت جایگاه كیارستمی در این فهرست زمانی بیشتر مشخص می‌شود كه بدانیم كارگردانان بزرگی چون«تارانتینو»، «میازاكی»، «كراننبرگ»، «آلمادوار»، «هانكه»، «آنگ لی»، «گاسپار نوئه»، «فون تریر»، «‌گاس ون سنت»‌ و «دیوید فینچر» در رتبه‌های پایین‌تر از او قرار دارند.

رتبه اول این فهرست در اختیار «دیوید لینچ»، كارگردان سرشناس آمریكایی و خالق آثار سرشناسی چون «مرد فیل‌نما»، «مخمل آبی» و «جاده مالهلند»، «بزرگراه گمشده» و «كله پاك‌كن» است كه اگرچه فیلم‌هایش موفقیت چندانی در گیشه سینماها کسب نکرده‌اند، اما همیشه مورد توجه منتقدین و اهالی سینما بوده‌اند.

رتبه دوم متعلق به «مارتین اسكورسیزی» 68 ساله است كه در سال 2008 پس از هفت‌بار نامزدی اسكار، سرانجام جایزه بهترین كارگردانی را برای «مردگان» كسب كرد. وی در سال 1976 جایزه نخل طلای كن را برای فیلم «راننده تاكسی» كسب كرد و در سال 1986 بهترین كارگردان كن شد. اسكورسیزی كه دوبار جایزه بهترین كارگردانی گلدن گلوب را كسب كرده است، در سال 1990 شیر نقره‌ای و در سال 1995 شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را گرفت. از معروف‌ترین ساخته‌های وی می‌توان به «خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاكسی»، «نیویورك، نیویورك»، «گاو خشمگین»، «رفقای خوب»، «تنگه وحشت»، «آخرین وسوسه مسیح»، «دار و دسته نیویوركی» و «هوانورد» اشاره كرد.

در مكان سوم فهرست بهترین كارگردانان معاصر سینمای جهان «برادران كوئن» قرار دارد كه در سال 1948 اولین فیلم مشترك خود را بانام «خون ساده» ساختند. از میان تمام فیلم‌سازانی كه تاكنون جایزه بهترین كارگردان جشنواره كن را كسب كرده‌اند، «جوئل كوئن» با سه جایزه پیشتاز است. این كارگردان سرشناس در سال 1991 با فیلم «بارتون فینك»، در سال 1996 با فیلم «فارگو» و در سال 2001 با فیلم «مردی كه آنجا نبود» سه‌بار این عنوان را به‌دست آورد كه این ركورد تاكنون شكسته نشده است. وی تاكنون هفت‌بار نامزد نخل طلای كن بوده است.

«استیون سودربرگ»،‌ فیلم‌ساز نام‌آشنای آمریكایی است كه در سال 2001 برای فیلم «ترافیك» جایزه اسكار بهترین كارگردانی را دریافت كرد و در سال 1989 جوان‌ترین برنده جایزه نخل طلای جشنواره كن نام گرفت، در مكان چهارم دیده می‌شود.

در رتبه‌های پایین‌تر فهرست روزنامه گاردین از بهترین كارگردانان معاصر سینمای جهان به نام‌های بزرگی برمی‌خوریم كه ازجمله آنها می‌توان اشاره كرد به: هایائو میازاكی(8)، دیوید كراننبرگ(9)، وونگ كار وای(14)، پدرو آلمادوار(15)، كوئنتین تارانتینو(17)، مایكل وینتربوتم(20)، مایكل هانكه(22)، الكساندر سوكوروف(26)، آنگ لی(27)، مایكل مور(28)، گاسپار نوئه(32)، لارس فون تریر(37)، دیوید فینچر(39)، گاس ون سنت(40).

http://www.dooorbin.com/index.php?option=com_content&view=article&id=277:kiarostami40nafarebartar&catid=3:iran-news&Itemid=149




تاریخ آخرین ویرایش:یکشنبه 22 خرداد 1390 08:27 ق.ظ
چهارشنبه 18 خرداد 1390-10:29 ق.ظ



سروش صحت: خوشحالم جامعه ی پزشكی با سعه ی صدر برخورد كرده»

سروش صحت: خوشحالم جامعه ی پزشكی با سعه ی صدر برخورد كرده»


سروش صحت درباره ی شوخی های سریالش با روانشناسان معتقد است كه جامعه پزشكی با سعه ی صدر برخورد كرده و متوجه شده اند این كار، اثر نمایشی است و اگر هم شوخی شده فقط شوخی است.

كارگردان سریال «ساختمان پزشكان» در گفت وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ی روند پخش سریال «ساختمان پزشكان» از شبكه ی سه سیما گفت: این كه تولید و پخش این سریال طنز همزمان نیست، خوبی هایی هم دارد كه باعث می شود فشار روی ما كمتر باشد.

سروش صحت ادامه داد: از طرفی پخش یك سریال طنز پس از به پایان رسیدن تولید آن، اشكالی هم دارد و آن اینكه ما بازخورد نظرات مردمی را نداشتیم؛ در كارهای هر شبی، نظرات مردمی می تواند به برطرف كردن ایرادات و تقویت نقاط قوت كمك زیادی كند، اما متاسفانه ما این بازخوردها را كمتر داشتیم.

وی درباره ی اصلاحات وارد شده به «ساختمان پزشكان»، عنوان كرد: هر كاری وقتی قرار است پخش شود، باید بازبینی شود تا آخرین روتوش های لازم انجام شود؛ این امر شامل حال «ساختمان پزشكان» هم شد.

سروش صحت با بیان این كه تا به حال بازخوردهای خوبی از «ساختمان پزشكان» به دست آمده، درباره ی تفاوت های این سریال با كارهای قبلی اش، توضیح داد: مردم باید «ساختمان پزشكان» را ببینند و در این زمینه نظر دهند. من این كار را خیلی دوست دارم اما به هر حال باید ببینم نظر مخاطبان و مردم چیست.

این كارگردان در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره ی بازیگران «ساختمان پزشكان»، خاطرنشان كرد: بازیگران ما تركیبی از چهره های قدیمی و شناخته شده هستند؛ بازیگران تئاتری كه كمتر كار كرده اند. در واقع سعی كردیم این بازیگران تركیبی از چهره های جدید و قدیم باشند.

وی درباره ی شوخی با روانشناسان در این سریال، گفت: خوشحالم كه تا به حال از طرف جامعه پزشكی مشكلی پیش نیامده است و با سعه ی صدر برخورد كرده و متوجه شده اند این كار، نمایشی است و اگر هم شوخی شده فقط شوخی است. این مساله دور از انتظار هم نبود چون پزشكان قشر فرهیخته جامعه هستند و برخوردشان تا اینجای كار خیلی خوب بوده است.

سروش صحت در ادامه تصریح كرد: بخش های كمی از سریال نیز كمی تعدیل شد تا بتوانیم حریم ها را بیشتر حفظ كنیم؛ امیدواریم در ادامه ی كار مشكلی در این رابطه پیش نیاید تا این جا نیز همه چیز خوب پیش رفته است.

كارگردان سریال «ساختمان پزشكان» در پایان اظهار امیدواری كرد كه مردم این سریال را دوست داشته باشند.

 




تاریخ آخرین ویرایش:- -




  • تعداد صفحات :9
  • 1  
  • 2  
  • 3  
  • 4  
  • 5  
  • 6  
  • 7  
  • ...  
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic